2016/2017
Jednak w klasach pierwszych przeprowadziłam trochę inne zajęcia (zainspirowana materiałami udostępnionymi przez Mistrzów Kodowania), na które zaprosiłam nauczycieli innych warszawskich szkół.
Zajęcia rozpoczęły się pod hasłem „Kodowanie na dywanie”.
Na początku lekcji rozmawiałam z pierwszakami na temat programowania, kodowania. Czy słyszeli te słowa, z czym im się kojarzą itd. Było wiele zaskakujących odpowiedzi. Następnie uczniowie w zespołach wspólnie rozwiązywali zadania. Otrzymali plansze do gry, pionki, klocki ruchu: start, stop, strzałki oraz ze śladami stóp. Zadaniem była próba dotarcia do celu, zaplanowania drogi i zapisania jej za pomocą symboli strzałek - ludzik miał po śladach stóp dojść do pracowni komputerowej. Uczniowie rewelacyjnie wywiązali się z zadania. Mieli przy tym zadaniu dużo radości.
Kolejnym zadaniem maluchów było wykonanie ćwiczeń dostosowanych do ich umiejętności i możliwości na platformie Studio Code.
Lekcja została przeprowadzona w klasie Ic Szkoły Podstawowej nr 321 przez Katarzynę Dzwonowską (nauczyciel zajęć komputerowych w SP321) w obecności doradcy metodycznego m.st. Warszawy w zakresie informatyki oraz kilku nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej. Zajęcia bardzo się nauczycielom podobały. Jednak mają trochę obaw przed podjęciem się wyzwania prowadzenia zajęć z programowania.
PS. Natomiast w klasie IIg jak uczniowie na platformie Studio Code zobaczyli, że jest Minecraf, to już o niczym innym nie mówili i koniecznie chcieli zrobić Minecraft. Uległam im :) i byłam mile zaskoczona. Dzieciaki, jak na swoje możliwości, świetnie sobie poradziły z zadaniami.
2015/2016
W roku szkolnym 2015/20016 po raz pierwszy zaczęłam kodować z uczniami klas I-III SP. Dołączyliśmy do projektu Mistrzowie Kodowania, braliśmy udział w Godzinie Kodowania i Europejskim Tygodniu Kodowania.
- „Kodowanie z maluchami” - lekcja otwarta
Jednak w klasach pierwszych przeprowadziłam trochę inne zajęcia (zainspirowana materiałami udostępnionymi przez Mistrzów Kodowania), na które zaprosiłam nauczycieli innych warszawskich szkół.
Zajęcia rozpoczęły się pod hasłem „Kodowanie na dywanie”.
Na początku lekcji rozmawiałam z pierwszakami na temat programowania, kodowania. Czy słyszeli te słowa, z czym im się kojarzą itd. Było wiele zaskakujących odpowiedzi. Następnie uczniowie w zespołach wspólnie rozwiązywali zadania. Otrzymali plansze do gry, pionki, klocki ruchu: start, stop, strzałki oraz ze śladami stóp. Zadaniem była próba dotarcia do celu, zaplanowania drogi i zapisania jej za pomocą symboli strzałek - ludzik miał po śladach stóp dojść do pracowni komputerowej. Uczniowie rewelacyjnie wywiązali się z zadania. Mieli przy tym zadaniu dużo radości.
Kolejnym zadaniem maluchów było wykonanie ćwiczeń dostosowanych do ich umiejętności i możliwości na platformie Studio Code.
Lekcja została przeprowadzona w klasie Ic Szkoły Podstawowej nr 321 przez Katarzynę Dzwonowską (nauczyciel zajęć komputerowych w SP321) w obecności doradcy metodycznego m.st. Warszawy w zakresie informatyki oraz kilku nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej. Zajęcia bardzo się nauczycielom podobały. Jednak mają trochę obaw przed podjęciem się wyzwania prowadzenia zajęć z programowania.
PS. Natomiast w klasie IIg jak uczniowie na platformie Studio Code zobaczyli, że jest Minecraf, to już o niczym innym nie mówili i koniecznie chcieli zrobić Minecraft. Uległam im :) i byłam mile zaskoczona. Dzieciaki, jak na swoje możliwości, świetnie sobie poradziły z zadaniami.
W roku szkolnym 2015/20016 po raz pierwszy zaczęłam kodować z uczniami klas I-III SP. Dołączyliśmy do projektu Mistrzowie Kodowania, braliśmy udział w Godzinie Kodowania i Europejskim Tygodniu Kodowania.
Opis naszych działań można przeczytać na stronie Mistrzów Kodowania - zapraszam
Informacje o Europejskim Tygodniu Kodowania w naszej szkole i gry przewidziane dla uczniów znajdują się pod tym linkiem.